26-03-2015

Data! Det væsentligste emne for moderne marketing

Mess London

NN Markedsdata deltog i  februar måned på den internationale messe TMF&S i London, hvor marketing- og reklameteknologi var omdrejningspunktet.

På messen mødtes NN Markedsdata med vores samarbejdspartnere fra hele verden. Og for at se på nye tendenser og muligheder for vores kunder.

Vi vil gerne dele et par af tendenserne fra London med jer. 

Uden data kan det ikke lade sig gøre
Helt overordnet var intelligent datadrevet markedsføring et af hovedpunkterne på messen. I den simpleste form drejer det sig om at drive sin markedstilgang via viden om kunderne som fx købshistorik, kampagnerespons osv. - altså viden, de fleste virksomheder allerede ligger inde med.

For at være en intelligent datadrevet virksomhed er det derfor vigtigt at have god beriget data ved hånden.  For netop det at kunne udvælge sit marked via målgruppestyring og have sin platform up-to-date er meget essentielt for, at selv et enkelt CRM-univers kan fungere og give værdi.

Fremtidens CRM-system strømliner virksomheden
Messen viste, hvordan CRM-systemet tages et gigantisk skridt videre som en integreret platform, hvor alle data og aktiviteter håndteres.  Den moderne marketingplatform bliver fuldt integreret i CRM-systemer og vil både håndtere de sociale medier og opsamle viden fra websites om besøgshistorik og kundeaktivitet. Viden om kundernes adfærd skaber rammerne for at give kunden den optimale købsoplevelse og den bedste kundeservice - præcis på det tidspunkt, hvor kunden viser interesse.  Muligheden for at strømline back office, salgsstaben og marketingafdelingen ligger altså lige om hjørnet for de virksomheder, som har fokus på kundeoplevelsen. 

Do your home work - kvalitets forarbejde er vigtig
Det at kunne vurdere kunderne i det øjeblik, de viser interesse, bliver derfor endnu mere vigtigt i fremtiden, når man skal arbejde meget specifikt med en platform af fremtidens dimensioner. De rigtige data og brug af den viden, som er resultatet af analysearbejdet på egne data, vil være det, der er forskellen på succes og fiasko i forretningen.

Platforme, der skal drive salg og markedsføring, fungerer altid bedst, når der tilføres kvalitet – så får man oftest også kvalitet ud. På den måde får du en lønsom forretning bygget på data og viden om kunderne.

Fremtiden ser spændende ud - og den er her allerede.

Stephen

Indlægget er skrevet af:
Stephen Hjortnæs, Key Account Manager