07-02-2013

Lad danskernes forbrug lande på din bundlinje

Rejser, teknologi eller en ny bil? Salg handler om at kende sine kunder, ikke bare deres navne og adresser, men også hvad de arbejder med, hvilke interesser de har, om de er gift, har børn, dyrker sport, og om de kører i Volvo eller VW.

For viden om de gode kunder er nøglen til at finde endnu flere. Og med de rette kundesegmenter kan din virksomhed ramme de bedste kundeemner med den næste kampagne.

Gode profiler giver god profit
Nutidens kunder lader sig ikke fange ind i simple segmenteringsmodeller. Ingen er længere bare blå, grønne, rosa eller violette. Hos NN Markedsdata har vi specialiseret os i viden om markedet og forbrugerne. Med udgangspunkt i en lang række statistisk baserede demografiske og socioøkonomiske data, kan segmenteringsværktøjet Cameo arbejde med hele 37 forbrugerprofiler, fx rækkejazz, landidyl, karrierefamilie og unge på vej.

Med vores profilanalyse kan vi tegne et billede af de målgrupper, der med størst sandsynlighed vil købe lige netop dit produkt eller service. Så lad dit salgs- og marketingarbejde bygge på et solidt fundament af fakta, viden og indsigt, når du skal udvide virksomhedens kundekreds, eller øge dit salg til eksisterende kunder. Et solidt fundament har du fordel af, både når du ringer, skriver og kontakter dine kunder personligt. Professionel viden gør arbejdet mere effektivt, og omkostningskurven peger den rigtige vej, når du ikke spilder tid og kampagnebudget på tilfældige kundeemner.

Det komplette billede
Nu er det jo ikke nok kun at kende sine kunders profil. Du skal også vide, hvor de bor i Hirtshals, Horsens, Hadsten eller Humlebæk, før viden bliver til bundlinje.
Med Cameo får du adresser på klynger helt ned til fem husstande uden at bryde med de gældende diskretionsprincipper.

Den endelige profilanalyse består for eksempel af målgruppens alder, husstandsindkomst, hustype, interesser og foretrukne ferieform.  Og vi beriger analysen med præcise kontaktoplysninger på personer i målgruppen, så du straks kan gå i gang med din kampagne.

Få facts om forbrugersegmentering.
På vores gratis seminaret i februar viser vi, hvordan du kan analysere dig frem til de kundesegmenter, der med størst sandsynlighed vil købe dit produkt. Og med de rette kundesegmenter kan din virksomhed ramme de bedste kundeemner med den næste kampagne.

Tilmeld dig vores seminar her.

Skal vi tjekke potentialet i dine kundedatabase – gratis? 
Lige nu tilbyder vi desuden, at gennemføre en minianalyse af din kundedatabase, hvor vi tegner en skarp profil af dine kunder. Analysen gør det muligt at finde frem til kundeemner med samme profil.

Så har du lyst til at få et grundigere indblik i din kundedatabase og forstå dens potentiale, er det blot at ringe til os på telefonnummer 70 10 13 16 eller udfylde kontaktformularen her.

For at kunne gennemføre analysen skal vi bruge et udtræk af din kundedatabase, så vi kan kører den igennem vores analyseværktøj og identificerer, hvilket potentiale den indeholder.

Magasinet Markedsføring
I efteråret 2012 omtalte Magasinet Markedsføring NN Markedsdatas segmenteringsanalyse Cameo i  i artiklen Rækkejazz eller Landidyl?.

Læs hele artiklen her.

Prøv selv
Vores lille tre-trins-analyse, gør det nemt for dig at afprøve vores segmenteringsværktøj.  Det er en sjov lille test, som med sine fire profiltyper tegner et billede af vores analyseværktøj, der jo indeholder hele 37 profiler.

Du kan komme til tre-trins-analysen her