05-03-2012

Opkøb skaber stærk virksomhed indenfor forbrugeranalyser

”For kunderne betyder det, at NN Markedsdatas produkter indenfor forbrugerinformation, nu befinder sig blandt markedets bedste. Sodi Data Mining og NN Markedsdata komplementerer hinanden i perfekt synergi, og NN Markedsdata har med købet lagt pres på markedet”Poul Thyregod, bestyrelsesformand for NN Markedsdata.

Sodi Data Mining er en stærk spiller i markedet for forbruger- og kundeanalyser. Med unikke systemer og internationale licensværktøjer har virksomheden en fuld produktpalette med direct marketing systemer, udviklet til at optimere kampagne respons og ROI. Produktet Cameo giver virksomheder mulighed for at segmentere kundedatabasen og kommunikere mere direkte til kunderne.

Sodi Data Mining arbejder målrettet med en gennemtestet model.  Via høj datakvalitet og detaljerede rapporter skabes en sikker viden om kunderne, som sætter virksomheder i stand til at vurdere potentialet i markedet. Sodi Data Mining har i de sidste 10 år været underleverandør til de fleste datahuse i Danmark og i Norden.

”Vores to virksomheder komplimenterer hinanden i så høj en grad, at en sammensmeltning er oplagt. Synergien styrkes i øvrigt af NN Markedsdatas fokus på kvalitet” siger Søren Dinesen og fortsætter. ”NN Markedsdata har markedets højeste datakvalitet, og det er meget vigtigt når vi skal datamine - for bruger vi kvalitetsdata som input i dataminingmodellerne, får vi et langt bedre output ud i den anden ende.”Søren Dinesen, SODI Data Mining

Med købet af Sodi Data Mining har NN Markedsdata fået et markant stærkere produkt set-up, der sikrer en bredere markedsdækning. Avancerede analyser og datamining efterspørges af landets virksomheder og offentlige organisationer. Denne efterspørgsel imødekommer NN Markedsdata nu med en lang række produkter, der segmenterer kundedatabasen, styrker kunderelationen og skaber konkrete forretningsresultater som nysalg, mersalg og øget kundeloyalitet – kort sagt: resultater, der kan ses på bundlinjen.