16-05-2012

Skal efterlønskronerne lande på din bundlinje?

Skal efterlønskronerne lande på din bundlinje?
Rejser, teknologi eller en ny bil. En betragtelig bid af danskernes efterlønskage bliver lige nu brugt på forbrug. Med markedsføring til de rette kundeprofiler kan din virksomhed også få en mundfuld. Op mod en million danskere kan i disse måneder få udbetalt deres efterlønsopsparinger, og selvom flertallet forventes at sætte de udbetalte efterlønskroner ind på en opsparingskonto eller afbetale gæld, vil mange også sende en del af udbetalingen ud i den hårdtpressede danske økonomi – og måske ind på din bundlinje.

Hvem bruger pengene – og på hvad?
Men hvilke danskere vælger at få udbetalt opsparingen – og hvem af disse vælger at bruge pengene på forbrug? På tværs af de danske befolkningsgrupper er der stor forskel på, hvordan efterlønskronerne omsættes, så inden du søsætter en storstilet kampagne, der skal sikre dig en andel af efterlønsforbruget, er der stor værdi i at forstå forbrugernes adfærdsmønstre.

Gode profiler giver god profit
Hos NN Markedsdata har vi specialiseret os i viden om markedet og forbrugerne. Med udgangspunkt i en lang række statistisk baserede demografiske og socioøkonomiske data, kan vi med vores profileringsmodel Cameo tegne et billede af de målgrupper, der med størst sandsynlighed vil forbruge efterlønsudbetalingen på lige netop dit produkt eller service.

Karrierefamilie, teknologi og efterløn
’Karrierefamilien’ er blot én ud af Cameos 37 forbrugerprofiler. Vidste du, at mange i netop denne profil forventes få udbetalt efterlønsopsparingen, eller at profilen har en særlig interesse for teknologi og charterrejser – og gerne betaler ekstra for kvalitetsprodukter?
Vi kan hjælpe dig med at tegne et endnu mere detaljeret billede af denne og andre interessante profiler, så du kan tilpasse din markedsføring og dine budskaber.

Det komplette billede
Den endelige profilanalyse består for eksempel af målgruppens alder, husstandsindkomst, hustype, interesser og foretrukne ferieform. Vi kan med andre ord fortælle, hvor stor profilens udbetaling er, og hvordan de vil forbruge den – og så kan vi oven i købet berige analysen med præcise kontaktoplysninger på personer i målgruppen, så du straks kan gå i gang med din kampagne.

Vil du have en bid af efterlønskagen? Så kontakt os og få en nærmere snak om dine muligheder.